SCWEW

SCWEW

                                                                                                                                               https://www.mapadotacji.gov.pl

1. Tytuł projektu

  • „Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą w Warszawie przy Instytucie Głuchoniemych”

 

Projekt współfinansowany ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego w ramach programu FERS.01.06 Edukacja włączająca.

Wartość dofinansowania: 593 195,85 PLN

Wartość całkowita: 718 851,00PLN

 

2. Zadania i efekty cząstkowe projektu

  • Utworzenie Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą (SCWEW) – powołanie zespołu specjalistów, przygotowanie zaplecza lokalowego i technicznego.
  • Diagnoza potrzeb pięciu warszawskich szkół i przedszkoli ogólnodostępnych – przeprowadzenie analizy sytuacji, określenie braków kadrowych, infrastrukturalnych i organizacyjnych.
  • Szkolenia, mentoring i superwizje dla kadry pedagogicznej i specjalistów – realizacja warsztatów z zakresu edukacji włączającej, pracy z uczniami z trudnościami emocjonalnymi, oceny funkcjonalnej i komunikacji interpersonalnej.
  • Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i terapeutyczne dla uczniów i rodzin – prowadzenie konsultacji, terapii, treningów TUS, zajęć z samoregulacji emocjonalnej oraz warsztatów dla rodziców.
  • Wyposażenie szkół w technologie wspierające edukację włączającą i uruchomienie wypożyczalni sprzętu – zakup nowoczesnych narzędzi.
  • Wdrożenie szkolnej oceny funkcjonalnej i pracy zespołów interdyscyplinarnych – tworzenie zespołów nauczycieli, specjalistów i rodziców, wspólne planowanie wsparcia uczniów, systematyczna ocena funkcjonalna.
  • Promowanie edukacji włączającej i współpraca ze środowiskiem lokalnym – organizacja spotkań i kampanii, konferencji czy wizyt studyjnych.

3. Grupy docelowe

  • Kadra przedszkoli i szkół ogólnodostępnych (dyrektorzy, nauczyciele, specjaliści, kadra niepedagogiczna).
  • Uczniowie i uczennice szkół objętych wsparciem (w tym z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).
  • Rodzice i opiekunowie prawni.

4. Cele projektu

  • Zbudowanie skoordynowanego systemu wsparcia dla edukacji włączającej.
  • Podniesienie kompetencji kadry szkół ogólnodostępnych w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach.
  • Umożliwienie uczniom równych szans edukacyjnych poprzez dostęp do specjalistycznego wsparcia i technologii.
  • Wzmocnienie współpracy szkół, rodziców, specjalistów i instytucji lokalnych w zakresie edukacji włączającej.

5. Efekty i rezultaty

  • Powstanie SCWEW w Warszawie Instytucie Głuchoniemych im. ks. Jakuba Falkowskiego w Warszawie
  • Podniesienie kompetencji 200 przedstawicieli kadry pedagogicznej i dyrektorów.
  • Uczniowie i rodziny objęci wsparciem psychologiczno-pedagogicznym i terapeutycznym.
  • Funkcjonująca wypożyczalnia sprzętu i technologii asystujących.
  • Wzrost jakości i dostępności edukacji włączającej w warszawskich szkołach.

 

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, Czcionka

Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.